Сви напори да безбедност на путевима Србије буду подигнути на виши ниво вођени су идејом о „уклапању“ свих возача у шаблон цивилизованог понашања на друму и смањењем општих ризика у саобраћају, закључак је данашњег, у згради Градске управе одржаног другог семинара посвећеног изради студије и обимном истраживању стања безбедности саобраћаја.
„На тај начин покушавамо да подигнемо капацитете локалне самоуправе и да дођемо до предлога Нацрта стратегије безбедности саобраћаја до 2020. године“, појаснио је Крсто Липовац, редовни професор Саобраћајног факултета и шеф катедре за безбедност саобраћаја у Београду.
Према његовим речима, на нивоу Србије највише пажње тренутно је посвећено раду са несавесним возачима и унапређењу знања предавача и инструктора у области оспособљавања кандидата за вожњу моторним возилом.

Агенција за безбедност саобраћаја започела је реализацију семинара за стручно усавршавање несавесних возача. То су возачи који су изгубили возачку дозволу, најчешће они који су имали саобраћајну несрећу за коју су окривљени или возачи који су својим понашањем у саобраћају задобили 18 казнених бодова и остали без возачке дозволе. Они немају могућност да учествују у саобраћају, а њихова возачка дозвола чува се у Полицијским управама док не заврше семинар стручног усавршавања. Када заврше тај семинар, дужни су да полажу испит и тек тада могу поново да траже своју дозволу назад.
Захваљујући оваквом приступу, у Србији је значајно смањена агресивна вожња, посебно вожња великим брзинама, унапређено је поштовање пешака на обележеном пешачком прелазу и смањен је број најтежих саобраћајних прекршаја.

Према речима професора Липовца, због тога је значајно смањен број саобраћајних несрећа, односно смањен је број страдалих у њима.
„Очекујемо да ће ова и наредна година бити са најмањим бројем несрећа откада Србија води евиденцију о саобраћајним несрећама“, рекао је Липовац.

Од дана када изгубе дозволу правоснажним решењем, возачи морају да измире све казне, затворске или новчане. Деведесет дана после тога иду на посебан лекарски преглед, где посебан тим лекара утврђује склоност возача ка ризицима. Са позитивним налазом лекарске комисије возачи долазе у Агенцију за безбедност саобраћаја и уписују се на списак кандидата за семинар који траје 40 часова и морају да одслушају сваки од њих. Семинар, грубо процењено, кошта између 40.000 и 50.000 динара. После одслушаног семинара кандидати иду на ппроверу знања и тек када је положе могу да рачунају на враћање своје возачке дозволе.
Идеја сваке јавне расправе је да, с једне стране, предавачи пренесу своја знања ставове и искуства, а да с друге стране, кроз семинаре они сазнају најважније ставке о актуелним проблемима безбедности саобраћаја у локалној средини. После првог семинара закључено је да у Краљеву постоји озбиљно схватање носилаца политичких функција да унапреде стање у безбедности саобраћаја. Данашњој јавној расправи присуствовали су ученици треће године Електро-саобраћајне школе и њихови професори.
 
 


ПОТВРДЕ О РЕГИСТРАЦИЈИ

 

Повереништво за избеглице у Краљеву позвало је данас све са потенцијалним бирачким правом за локалне изборе на Косову и Метохији (КиМ), да у згради Градске упаве подигну решење о потврђивању регистрације. 

У петак, 11. октобра, у суботу 12. октобра и у понедељак 14. октобра грађани ће, од осам до 18.00 часова у холу Клуба одборника у приземљу зграде Градске управе моћи да добију информације и о поступку гласања вам Косова и Метохије и да се информишу о могућностима евентуалног подношења жалбе.

У саопштењу Повереништва за избеглице у Краљеву наводи се да Централна изборна комисија Косова није прихватила велики број пријава за гласање поштом на предстојећим локалним изборима на КиМ.

 

Рок за жалбу је кратак, а накнадног неће бити, упозоравају из Повереништва, додајући да грађани са собом обавезно понесу личну карту или легитимаију расељеног лица, будући да без приложене фотокопије тих докумената жалба неће бити прихваћена.
                      

 

Print Friendly, PDF & Email