Поред Београда и Новог Сада, Краљево је први мањи град у Србији који је ушао у израду Стратегије безбедности саобраћаја до 2020. године, рекао је данас у Краљеву професор Саобраћајног факултета у Београду Крсто Липовић, руководилац овог пројекта.

Према његовим речима, основни циљ Стратегије безбедности саобраћаја на територији града Краљева за наредних седам година је да то не буде „још један одличан документ који ће завршити у некој фиоци".

На јавној расправи посвећеној изради Стратегије закључено је да у њу треба укључити што више институција и појединаца, јер цео Рашки регион касни за светом.

Србија, како се током расправе могло чути, по питању безбедности саобраћаја касни за Шведском између 38 и 40 година, јер је обим смртности и саобраћаја у Србији данас такав какав је у Шведској био пре скоро четири деценије.

Ни у самој Србији ризик није равномерно распоређен, а у Краљеву је, уколико је у питању броја погинулих у односу на број регистрованих возила, натпросечно велики у односу на остатак Србије. 

Према Извештају о стању безбедности саобраћаја на путевима на територији града за првих шест месеци ове године, показатељи су повољнији у односу на исти период 2012. године, јер је број погинулих у том периоду смањен са седам на пет, а број саобраћајних несрећа са 266 на 216.

Према речима Ненада Марковића, председника градског Савета за безбедност саобраћаја, број погинулих је најважнија ставка којом се мери безбедност саобраћаја, а циљ Стратегије је да смањи управо број страдалих.
 
 
 

 

 

ПОДРШКА ПКС ПРОИЗВОДЊИ ЛАКИХ АВИОНА                                               21. септембар 2013.

 

 

Задатак Привредне коморе Србије је да подржи све добре иницијативе, па смо због ентузијазма Милорада Матића Мага, власника Фабрике лаких авиона "Аero East Europe"  у Краљеву, данас дошли у град на Ибру да својом подршком доведемо потенцијалне купце ових летелица, рекао је данас на Старом аеродрому у Краљеву председник Привредне коморе Србије (ПКС) Жељко Сертић.

Он је био на челу делегације у којој су, осим представника ПКС били и амбасадорка Србије Наридер Цхаухан и представници амбасадада Русије и Индонезије.

Фабрика из Краљева произвела је током 2012. године нови авион – "СИЛА 450 Ц" посебно прилагођен за тржиште ултра лаких авиона и за њега је добио немачки сертификат који је српском предузећу званично уручен на највећем међународном сајму авијације крајем априла ове године.

Градоначелник Краљева Драган Јовановић подсетио је да је прошла година била веома тешка за целу пословну заједницу у Србији, региону, али и глобално.

„Право је задовољство видети да и у таквој ситуацији постоје фирме које послују добро и инвестирају у пројекте на које можемо само бити поносни. Задовољство је видети и одважност коју има "Аero East Europe" када свој авион, који је направљен у Краљеву, пореди са "Цесном" и када је спреман да се са том компанијом такмичи на глобалном тржишту", оценио је градоначелник Јовановић и изразио наду да ће визија власника Фабрике лаких авиона имати прави третман код оних који креирају пословно окружење у Србији, зато што, како је навео, управо оваква предузећа представљају улазницу за светлију будућност наше земље. 

Тржиште предузећа "Аero East Europe"  је цела Европа, али се преговара и са купцима из Аустралије, Америке и афричких земаља.

„Наше предузеће има капацитет да годишње произведе 50-так авиона, али не реализујемо ни 30-так одсто тих могућности због недостатка обртних средстава", рекао је Милорад Матић Маго, власник Фабрике лаких авиона.

Он је додао да купци у иностранству немају поверења да предузећу у Србији авансно уплате наручени авион и да "Аero East Europe", без вишеструко обезбеђених гаранција не може да рачуна на извоз адекватан потражњи на тржишту за њиховим авионима.

Према речима председника ПКС Жељка Сертића, од изузетне је важности што "Аero East Europe"  има извозни производ тог квалитета.

„Имамо доста извозника у Србији, али није пуно оваквих који имају чист извозни производ од чијег извоза држава може да има највише користи", рекао је Сертић и подсетио да су све велике фабрике настале од малих радионица.

Нови авион СИЛА серије (Српска Индустрија Лаких Авиона) – "СИЛА 450 Ц" посебно је прилагођен за тржиште ултра лаких авиона. Авион може да служи различитим наменама, тежак је свега 295 кг са системом за спасавање и два пута јефтинији у односу на сличне авионе других произвођача, што га чини веома конкурентим на тржишту.

Фабрика "Аero East Europe" , према речима власника Милорада Матића са кооперативом данас запошљава четрдесетак радника, а у наредне две године би могла да запосли још стотинак људи.

У лаке авионе се уграђују најквалитетнији „Ротекс" мотори, па троше 12 до 14 литара безоловног бензина на сат, што је пет до шест литара на сто километара, а са пуним резервоарима могу да лете и до хиљаду километара ваздушном линијом.

За полетање и слетање ових авиона, зависно од модела, довољно је само 30, односно највише 80 метара. У зависности од опреме, цена се креће од 36.000 до 60.000 евра са свим пратећим инструментима, турбо-мотором и падобраном.

Фабрика лаких авиона сада има сопствени пројектни биро и машине за ласерску обраду материјала и у иностранство извози српску памет и умеће. Стручњаци су им скоро открили и рачуницу да по килограму материјала имају најскупљи српски извозни производ, јер „килограм авиона", у просеку, кошта 2.000 евра.

 

 

ПРВИ ХАКАТОН У КРАЉЕВУ                                                                                       21. септембaр 2013.

 

 

Тридесетак ученика и студената, стручњака из области информационих технологија из Краљева, Београда, Крагујевца, Чачка и Рашке овог викенда у Краљеву, у просторијама Електро-саобраћајно техничке школе такмичи се на првом хакатону, такмичењу које подразумева израду софтверских решења, која ће касније бити комерцијализована и служити широј друштвеној заједници.

На "Телеком Србија ASDF Хакатону" такмичи се осам екипа, чији су чланови тек по почетку такмичења сазнали да ће им задатак бити да 24 сата непрекидно раде на изради друштвено корисне апликације за мобилни телефон на тему безбедност у саобраћају.

Покровитељ такмичења је Краљевачки форум, пријатељи пројекта су компаније „Microsoft“ и „Оracle“, а званични партнер „Телеком Србија“.

Према речима Марине Николић, PR менаџера „АSDF“ хакатона, жеља организатора је да организовањем оваквих такмичења ван Београда, где се хакатони одржавају већ две године, подигну свест јавности о користима од такмичења младих људи који се баве информационим технологијама.

„Они су 24 сата затворени у карантину, након чега представљају своје презентације жирију“, појаснила је Николић.

Члан Градског већа Ненад Мaрковић, који ће бити у жирију за одабир најбоље апликације, поздравио је учеснике скупа подсећањем да се проблемом безбедности саобраћаја у Србији баве велике фирме које запопшљавају велики број саобраћајних и инжењера информационих технологија.

„Драго ми је што је за вас одабрана управо тема из безбедности саобраћаја, зато што је град Краљево ушао у процес аутоматске контроле саобраћајних прекршаја“, рекао је Марковић и додао да надлежни тиме желе да избаце људски фактор у евидентирању грешака у саобраћају.

 Марио Шпоња, представник „Краљевачког форума“, који је домаћин студентима и средњошклоцима, рекао је да очекује да ће по завршетку хакатона учесници понудити осам потпуно различитих идејних решења апликације за мобилни телефон.

„Надамо се да ће касније у примени таква апликација моћи да побољша безбедност у саобраћају и да утиче на смањење стопе смртности и инвалидитета условљених несавесним понашањем возача током вожње“, рекао је Шпоња.

Током трајања такмичења учесницима су обезбеђени храна и пиће у неограниченим количинама и просторија за предах са пратећим мултимедијалним садржајима и лејзи-беговима за одмор.

Такмичење је, у циљу промоције развоја информационих технологија, едукације младих и подизања значаја IT сектора за привреду Србије, ујединило образовне институције, представнике успешне телекомуникационе компаније и локалне самоуправе.

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email