Краљево је у уторак, 25. фебруара 2014. године, посетио генерални директор „Железница Србије“ Драгољуб Симоновић, са сарадницима. Састанку у згради Градске управе су, уз градоначелника града Краљева Драгана Јовановића, присуствовали и народни посланик Зоран Бојанић и члан Градског већа града Краљева Ненад Марковић.

Градоначелник је најпре изразио задовољство због данашње посете руководства „Железница Србије“ нашем граду. Према његовим речима, овај састанак је био обострано користан и конструктиван. Покренут је низ важних тема, а неке од њих су ревитализација пруге Пожега-Сталаћ, повезивање железницом будућег карго центра са „Моравским коридором“ како би роба могла да буде допремана до карго центра, затим ограђивање станичног платоа ка Индустријској улици из безбедносних разлога, као и да се посебна пажња посвети пружном прелазу код Машинског факултета, али и реконструкција станичне зграде.

Било је речи и о неизмиреним обавезама Фабрике вагона Краљево према „Железницама Србије“ и град је „Железницама“ предложио да, с обзиром на тренутну ситуацијум у овом краљевачком предузећу, „Железнице Србије“ не утужују ФВК, већ да сви заједно помогну Фабрици да стане на ноге.     

Покренуто је и питање имовине, што је наишло на одобравање руководства „Железница Србије“, да се покуша да у имовину града пређе оно што је у власништву „Железница Србије“, а град је пре свега заинтересован за земљиште које се наслања на аутобуску станицу и захвата један њен део. Намера је да се оспособи аутобуска станица за формирање јавног предузећа за превоз путника. Такође,  инвеститор „Lidl“ je заинтересован за локацију код аутобуске станице, где би градио велики објекат.

„Ушли смо у јако добре и конструктивне преговоре око свега. Очекујем да ћемо у врло кратком времену неке захтеве града према „Железницама Србије“ решити на обострано задовољство“, изјавио је градоначелник града Краљева Драган Јовановић.   

            Генерални директор „Железница Србије“ Драгољуб Симоновић захвалио је градоначелнику града Краљева на одвојеном времену за разговор о развоју железница у нашем региону. Према његовим речима, питања разматрана на састанку битна су и за град Краљево, али и за „Железнице Србије“. Остаје да тимови седну и ороче теме, изврше припреме и крене се у реализацију договореног.

„Самом модернизацијом коридора 10 и 11 стиче се услов да се део материјала пребаци у зону Краљева, на пруге Краљево-Крушевац-Сталаћ или Краљево-Пожега-Чачак или Краљево-Крагујевац. Проблем у железничком саобраћају су мале брзине, лоше пруге, мала носивост, из чега произилази спорост возова, затим и незадовољство путника, што прави проблеме и региону и нама“, изјавио је генерални директор „Железница Србије“. Добро је то, како је додао, што се овде превезе око 4.500 путника месечно. До сада су у овом региону већ укључене три серије нових руских 711 возова. До краја године биће увезено још електромоторних возова, тако да ће идуће године бити 60 нових возова који ће ојачати превоз путника. Лоше је то што возове каменују и тако онеспособљавају за коришћење.

У овој регији, према речима директора, годишње се превезе око 35.000 тона робе утоварене на железници и 5.000 тона оне која се истовари. Ово је могуће поправити, али наше пруге нису носивости изнад 16 тона, што ствара проблем у комуникацији са конкурентом. Како каже, у овом делу могуће је унапредити железнички саобраћај – подићи носивост пруге, повећати брзину, извршити електрификација пруга.

Након састанка са градоначелником Драганом Јовановићем и његовим сарадницима, представници „Железница Србије“ обишли су железнички чвор Краљево, а затим је одржан и збор радника овог железничког чвора.

Посета Краљеву, и непосредно пре тога Крагујевцу, прве су у низу посета свим већим железничким станицама и чворовима у Србији како би се, према речима представника „Железница Србије“, сагледале све специфичности пословања у појединим железничким станицама и чворовима.

 

 

  
   

Print Friendly, PDF & Email