Испунивши обавезу предвиђену уговором потписаним у августу 2013. године, у суботу, 15. марта 2014. године,  представници Саобраћајног факултета у Београду предали су коначни извештај пројекта „Израда предлога Стратегије безбедности саобраћаја и анализа стања безбедности саобраћаја на путевима и улицама града Краљева за период од 2013. до 2020. године“ представницима града Краљева – заменику начелника Градске управе града Краљева Јелени Бекчић-Луковић и Ненаду Марковићу, члану Градског већа града Краљева и председнику ужег сазива Савета за безбедност саобраћаја града Краљева,

Захваливши на коректној сарадњи професорима и тиму који је радио на изради овог стратешког документа, Ненад Марковић је рекао:

„Поносан сам што смо други град у Србији, после главног града, који поседује један овакав документ. Идеја нам јесте, у догледној будућности, да Краљево буде најбезбеднији град у области саобраћаја. Знам да је то тешко, не зависи само од рада оних који се баве овим послом, већ од опште свести грађана, али ми ћемо свакако позитивно утицати на то.“    

Ова стратегија би у будућности могла бити и основа за повлаћење средстава из европских фондова, чиме би се безбедност и квалитет саобраћаја у Краљеву додатно унапредили, сматра Марковић.    

Стратешки је дефинисано чиме то Краљево треба да се бави у области безбедности саобраћаја у наредном периоду и који су кључни проблеми. Како је Краљево по угрожености било нешто изнад републичког просека, пажња је посвећена суштинским проблемима – деце, возача – који су посебно угрожени, и бициклиста, као рањивих учесника саобраћаја.

Према речима Бориса Антића, доцента на Саобраћајном факултету у Београду, једног од чланова тима који је учествовао у изради овог важног документа, без стратегије, визије и мисије у погледу унапређења саобраћаја не може се ићи напред.

„Сматра се да ће овим пројектом бити усавршени начини функционисања у саобраћају, да ће се повећати проточност и безбедност у саобраћају, да ће бити остварене значајне економске уштеде, јер у овој области – један уложени динар враћа се десетоструко. Како су на појединим деловима градске мреже велике брзине, на локалним улицама то се може решити принудним успоривачима брзине. Потребно је, сматрамо, да се регулише систем видео надзора у граду. Тако би могли да буду санкционисни они који прекорачују брзину, значајна средства од казни би се слила у градску касу, а камере би могле да буду искоришћене и у друге сврхе, нпр. за анализу саобраћајних незгода“, сматра доцент Антић.

Закључено је и да је потребно наставити јако добру праксу са кампањама о безбедности саобраћаја, а након кампања мерити ефекте оствареног, грешке, евентуално изабрати другу циљну групу и сл. Како су гости са факултета рекли, важно за ову стратегију, и као један од циљева који се намеће, јесте и завршетак обилазнице око Краљева у пуном профилу.

 

 

Print Friendly, PDF & Email