У оквиру велике кампање пролећног чишћења у градовима широм Србије, коју је покренула компанија УНИЛЕВЕР са својим брендом ЦИФ, 15. априла 2014. године, представљена је завршена акција у којој је, у претходних неколико дана, очишћен и заштићен камени део Споменика српским ратницима палим за слободу отаџбине од 1912. до 1918. године на централном тргу у Краљеву. То је први споменик културе очишћен у оквиру велике кампање „ЦИФ чисти Србију“. Тим стручњака је механички очистио „Милутина“ и заштитио га посебно припремљеним средствима која су предвиђена техничким спецификацијама за одржавање те врсте споменика. Кампања „ЦИФ чисти Србију“ има за циљ да очисти и улепша један битан део културе и историје наших градова, али и да мотивише све заинтересоване појединце и организације да се прикључе и допринесу да градови у Србији заблистају пуним сјајем.

Презентацији акције у Краљеву присуствовали су представници града Краљева, компаније УНИЛЕВЕР, заменик директора Завода за заштиту споменика културе Краљево Душко Јовановић, који је говорио о историји споменика, као и академски вајар, редовни професор на Факултету примењених уметности и конзерватор Мирољуб Стаменковић, који је радио на чишћењу споменика.

Стручни тим за чишћење, који је оформила компанија УНИЛЕВЕР, са постамента споменика уклонио је наслаге чађи, графите, масне наслаге и остале нечистоће које су се наталожиле. Након темељног чишћења на постамент је нанесен и специјални антиграфитни слој који ће олакшати будуће одржавање његове чистоће.

Наша компанија се увек трудила да учествује у друштвено одговорним кампањама и да их и сама прави. Ова нам је посебно драга зато што и радимо нешто добро, а и трудимо се да представимо праве лепоте и очувамо чистоћу градова и земље. Наш тим је очистио споменик, али наш тим сте и ви, грађани Краљева, које позивам да очувате свој споменик, његову лепоту и лепоту свога града“, поручила је Снежана Вукаловић, менаџер корпоративних комуникација у компанији УНИЛЕВЕР Београд. Она је захвалила и представницима града Краљева, Завода за заштиту споменика културе Краљево и краљевачким јавним предузећима  на помоћи и подршци приликом реализације акције и позвала све да наставе да чисте – како код куће, тако и ван куће.

Када нека компанија у временима кризе одлучи да улаже у културу, а нарочито у ову врсту пројеката, не можемо да останемо равнодушни. Сви знамо у каквом су стању данас локалне самоуправе и колико је тешко наћи средства за одржавање споменика и због тога је овај гест компаније УНИЛЕВЕР више него добродошао“, рекла је Гордана Стојковић, чланица Градског већа града Краљева, задужена за област примарне здравствене заштите, заштите животне средине, социјалне политике, здравства и дечје заштите, и додала: „Овде, на Тргу српских ратника, код „Милутина“, одвија се један веома значајан део живота свих Краљевчана, који су нарочито емотивно везани за ово место. Због тога позивам појединце и компаније да се одупремо навикама да занемарујемо чистоћу града и да се сви укључимо у очување хигијене насеља тргова и улица зато што је то једини прави пут да себи обезбедимо лепши, пријатнији и чистији амбијент за чистији живот. Истовремено, упућујемо поруку младима како треба да чувају свој град и споменике културе зато што ће једино на тај начин доказати да су достојни историје овог града како данас тако и у будућим временима.

Пре чишћења споменика у Краљеву, ошишћен је пешачки пролаз у Чачку, а  ова јединствена кампања наставиће током априла и маја своју мисију улепшавања пешачких пролаза и споменика културе у градовима широм Србије Бору, Шапцу, Јагодини, Београду, Нишу, Новом Саду и Крушевцу.

На посебан начин у овој кампањи учествују и грађани, јер ће компанија Унилевер део прихода од продатих средстава из палете Циф издвојити за уређење и чишћење споменика и подземних пролаза. Такође, сви посетиоци и фанови интернет странице и Facebook странице Cifcistisrbiju моћи ће да гласају за још једну локацију која ће бити очишћена у кампањи.






Print Friendly, PDF & Email